שלום אורח
חפשו את החצי השני שלכם
בית  > תוכן וטיפים להכרויות  > הכרויות ודייטים  > ממה להיזהר באתרי הכרויות

ממה להיזהר באתרי הכרויות

אתרי הכרויות יכולים להיות כיף גדול - אבל גם מקור להרבה צרות. במידה ואתם לא נזהרים, אתם יכולים לחשוף את עצמכם להונאות, סטוקינג ואף הטרדה מינית והתמכרות. במאמר הבא, פירטנו עבורכם ממה כדאי להיזהר שגולשים באתרי הכרויות - כי אנחנו רוצים שתשמרו על עצמכם - ועל הלב שלכם.

לא רק "נוכל הטינדר": הונאות באתרי הכרויות


המשתמשים באתרי הכרויות נמצאים במצב יחסית פגיע - הם מחפשים אהבה, הם מרגישים בודדים, אולי. נוכלים הם אנשים ש"פורחים" על ידי ניצול אנשים פגיעים. ועל כן, נוכלים רבים משתמשים באתרי היכרויות, אפליקציות או רשתות חברתית ומעמידים פנים שהם פרטנרים פוטנציאלים - על מנת לקחת ממכם כסף. 
השיטה של של "נוכל אתרי הכרויות" היא להשתמש בטריגרים רגשיים כדי לשכנע את הקורבנות לתת להם כסף, מתנות או פרטים אישיים שיכולים לשמש לגניבת זהות.

אז, כיצד לזהות סימנים לנוכלים באתרי הכרויות?

הדבר הראשון שאתם צריכים לשים לב אליו הוא אם הם מצהירים על אהבתם אליכם במהירות. זה סימן גרוע מאוד, אגב, גם לבני זוג פוטנציאלים שאינם נוכלים - אם מישהו אומר לכם מהר מדי שהם אוהבים אתכם, בלי להכיר אתכם, תברחו! 

כמו כן, הם ימציאו תירוצים מדוע הם לא יכולים לשוחח בוידאו או להיפגש פנים אל פנים. בנוסף - סביר להניח שהם יבקשו ממכם כסף, בתואנה ל"מקרה חירום" קריטי - משהו סוחט דמעות ממש, שתרגישו שאתם חייבים להעביר כי אם לא, יאונה להם משהו רע. בשלב זה, הקורבנות בדרך כלל כבר מעורבים רגשית עם הנוכל, וקשה להם לסרב. 
עוד סימן מחשיד - תמונות מושלמות מידי בפרופיל, כאלו שנראות מקצועיות - כמו של שחקנים/דוגמנים. טיפ: ניתן לחפש תמונות במנוע החיפוש של גוגל, וכך לראות אם הן נלקחו ממקום אחר. 

זהירות, סטוקרים


"סטוקרים", למקרה שתהיתם, הם אנשים המבצעים פעולת "סטוקינג" - כלומר מעקב אובססיבי, מקובע ובלתי רצוי על מישהו, לרוב מושא אהבה פוטנציאלי ונכזב. פעולת המעקב משבשת לרוב את חיי הקורבנות - בכל אספקט - והיא מפחידה אותם מאוד. כמו כן, לעיתים סטוקינג יכול להסלים לפגיעה פיזית. 

בעידן שלנו - רוב מקרי הסטוקינג קורים במרחב הסייבר - ברשתות החברתיות, ואפילו בוואטסאפ (הם יבדקו מתי הייתם מחוברים לאחרונה, וכו'). סטוקרים יכולים לבדוק לאילו אירועים ומקומות סימנתם שאתם הולכים אליהם (לדוגמא בפייסבוק) ואז ללכת בעצמם, להפציץ אתכם בהודעות, להתיידד עם חברים שלכם… 

התופעה הזו לא ייחודית להכרויות דרך אתרים ואפליקציות, כמובן. ניתן להיתקל באנשים שיפתחו אובססיה לא בריאה כלפיכם בכל מקום ושלב בחיים. עם זאת, פעמים רבות פעולת הסטוקינג מתרחשת כאשר יש הקורבן למעשה דוחה את הסטוקר - ואז הוא מתחיל לפתח את האובססיה. דחייה היא דבר נפוץ מאוד באתרי הכרויות, ועל כן גם אנשים המפתחים קיבעון לא בריא במי שדחה אותם. 

אלימות מינית - אף אחד לא מוגן


"אלימות מינית" היא מושג רחב יחסית - אבל אם נצמצם אותו, הוא אומר כי כל צורה של מגע מיני שאינכם מסכימים לה היא אלימות מינית. 
כל מי שלא מכבד את הפרטיות שלכם, מדבר איתכם בצורה מינית בלי שביקשתם, מפרסם עליכם אמירות מביכות ומאיימות או 'משתף' תמונות ברשת ללא רשותך - פוגע בכם בצורה מינית. זכרו: הוא תמיד האחראי על זה. גם אתם יודעים שלקחתם סיכון מסוים (כמו למשל, להירשם לאתר הכרויות) - זה לא אומר שהבאתם את זה על עצמכם.

איך אלימות מינית מתבטאת באתרי הכרויות - בשלבים, כביכול, שההכרות נשארת מבעד למסכים בלבד? צורה נפוצה היא ניסיון לשכנע אתכם לשלוח תמונות אינטימיות של עצמכם, או שולחים לכם תמונות כאלו מבלי שביקשתם. אותו הדבר תקף גם בכל הקשור התכתבות בעלת אופי מיני שלא הסכמתם לה. במקרה הזה תמיד תדווחו על הפוגע למנהלי האתר - על מנת לחסום את הגישה שלו ובכך למנוע פגיעות נוספות. 

התמכרות - שהרצון להכיר הופך לאובססיבי 


אתרי ויישומוני הכרויות יכולים להיות ממכרים במיוחד - מכיוון שהן מפעילות מוליך עצבי בשם "דופמין", המשמש גם כ"הורמון ההנאה". אחד התפקידים המכריעים של דופמין הוא להשפיע על מתי ואיך אנו חווים תחושות של "כיף" ותגמול. חישבו על התחושה של לקבל מלא לייקים באינסטגרם, או לזכות בקזינו - זה קסמו של הדופמין במיטבו. 

איך זה קשור לאתרי הכרויות? אפליקציות ואתרי היכרויות יכולות להרגיש ממכרות מכיוון שהן מפעילות את מערכת תגמול הדופמין. הסיבה לכך נעוצה ב"חווית המשתמש" של האפליקציה או האתר - אפליקציות היכרויות, כמו אפליקציות רבות בימינו, נועדו לשמור על המשתמשים מעורבים. כמו כל מוצר בשוק, אחת המטרות של המפתחים היא שהאפליקציה תימכר ושישתמשו בה. במצב כזה, החסרונות עולים על יתרונות של אתרי הכרויות

כך, מספר משתמשים אמריקאים הגישו תביעה ייצוגית נגד "מאץ' גרופ" - האחראית על  מספר אתרי הכרויות, בהם "טינדר". התובעים מאשימים את "מאץ'" בכך שיש לה מודל עסקי "טורף" וכי היא משתמשת "במניפולציות" אשר מפעילות את הדופמין במוח, וזו כדי לגרום לאנשים להתמכר לאפליקציות שלהם.

אז איך נמנעים בזה? עוברים לאתר הכרויות קטן ומקומי - ויש הרבה כאלו. בדרך כלל, האתרים הקטנים לא הספיקו "להסתאב", ובעליהם רוצים באמת ובתמים שתמצאו עבודה. כך, לדוגמא, האפליקציה דייט מי - שחרטה על דגלה לעשות בדיוק כך, ואפילו שכללה את האלגוריתם שלה כדי לעזור לכם למצוא אהבה - ולא להתמכר לדופמין. כמו כן, תהיו בטוחים שבדייט מי מפקחים על האתר באלף עיניים, וכי אין מקום לאנשים שמפרים את הגבולות שלכם בכל צורה שהיא.
 

פורסם על ידי:
אתר הכרויות דייט מי
אתר הכרויות דייט מי אתר ההכרויות המוביל בישראל עם אלפי משתמשים פעילים - הכרויות לכל מטרה, הרשמו בחינם והתחילו ולהכיר עוד היום!
מאמרים נוספים מאותה קטגוריה
התאמה זוגיות בין מזלות

האם יש דבר כזה באמת התאמה זוגית בין מזלות או שזה סתם מיתוס?

תכונות שיעזרו לכם לצלוח את עולם ההיכרויות בשלום

עולם ההיכרויות המודרני יכול להרגיש קר ומנוכר לכל אחד או אחת. אבל אל תאבדו תקווה לרגע - בסוף כולם מוצ

קבוצות הכרויות בוואטסאפ

האם ידעתם כי אפשר להשתמש בוואטסאפ לצרכי הכרויות רומנטיות? כן כן, מה ששמעתם. רוצים לקרוא עוד? הכנסו ל

חמים באתר
2

Hodi, רווק/ה, 29

רמלה רמלה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

דן, רווק/ה, 28

חולון חולון

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

דני, רווק/ה, 27

ראשון לציון ראשון לציון

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

עומרי, רווק/ה, 21

ראשון לציון ראשון לציון

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

שירה, רווק/ה, 20

אילת אילת

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

קורל, רווק/ה, 25

חולון חולון

מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

Mate, פרוד/ה, 40

חיפה חיפה

מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

שוני, רווק/ה, 23

תל אביב-יפו תל אביב-יפו

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

Shany, רווק/ה, 25

נתניה נתניה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

תותי, רווק/ה, 24

רמת גן רמת גן

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

אינגה, רווק/ה, 41

באר שבע באר שבע

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

נופר, רווק/ה, 18

כפר סבא כפר סבא

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

Moran, רווק/ה, 29

עפולה עפולה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

מרים שירה, רווק/ה, 39

קרית גת קרית גת

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

נירו, גרוש/ה, 46

דימונה דימונה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

נרשמים בקלות ומתחילים להכיר     הצטרפות בחינם