שלום אורח
חפשו את החצי השני שלכם
בית  > תוכן וטיפים להכרויות  > הכרויות ודייטים  > מה זה רומן

מה זה רומן

אולי שמעתם בעבר את המושג "לנהל רומן". אבל מה זה אומר בדיוק? 
כשאנשים אומרים "רומן" הם מתכוונים בדרך כלל מערכת יחסים רומנטית ואינטנסיבית רגשית עם מישהו שאינו בן / בת הזוג או בן הזוג שלך. יש כאלו (הרוב, למען האמת) שיראו זאת כ"בגידה", ומדובר בטאבו בחברה שלנו. 

לפי מחקרים, רומן, או מפגשים דיסקרטיים (הם נקראים כך כי הם בדרך כלל נשמרים בסוד), נמשכים בממוצע בין שישה חודשים עד שנה - אם כי כבר היו סיפורים על רומנים שנמשכים שנים ואף עשרות שנים. בדרך כלל, הרומן יכלול קיום יחסי מין. בעת הדיגיטלית של היום, ניתן לנהל רומן גם בלי לפגוש אחד את השני - בפייסבוק, באינסטגרם, בוואטסאפ וכדומה. 

 

ניהול רומן - התבוננות לעומק


כאמור, רומן הוא מעשה בגידה בתוך מערכת יחסים רומנטית, בה שני הצדדים התחייבו לבלעדיות. אם אתם פוליאמורים (מאמינים בריבוי פרטנרים), לדוגמא, או ש"פתחתם" את מערכת היחסים ואישרתם אחד לשני לקיים יחסים עם אנשים אחרים - לא מדובר ברומן. כמו כן, בדרך כלל, רומן מתייחס למשהו מתמשך - לא מגדירים כרומן אינטראקציה חד פעמית, או "סטוץ". 
אם כן, העובדה שהקשר נשמר בסוד, ללא ידיעת בן או בת הזוג, ולאורך זמן, הוא מהותי בהגדרתו כ"רומן". 

רומן הוא, בבסיסו, בגידה באמון - על אף שאנשים שונים מגדירים אותו בדרכים שונות, בהתאם לגבולות שהם הציבו בתוך מערכת היחסים שלהם. 

 

רומנטי, מזדמן או דיגיטלי? סוגים שונים של רומנים 


יש כל מיני וריאציות למושג "רומן", והוא יכול להגיע בכל מיני תצורות. לנוחיותכם, פירטנו חלק מהסוגים. מזדהים? חושדים? קראו את הרשימה הבאה על מנת לגלות עוד. 
 

רומן רומנטי


רומנים רומנטיים כוללים רומנטיקה, קשר רגשי וסקס. רומן מהסוג הזה יכול להתחיל כ"חברות מיוחדת" המתפתחת בעבודה, בין שכנים או אפילו בגן של הילדים. בסופו של דבר, החברות הזו יכולה להפוך למשהו אינטימי יותר מבחינה רגשית, ובמקרים רבים, זה קורה.
הרומן הרומנטי נובע מכך שלאחד מבני הזוג יש משיכה עזה לאדם אחר. עד כדי כך, שהם מאמינים שהם התאהבו באדם האחר, ואינם יכולים לשלוט ברגשותיהם לידו. 

 

רומן מזדמן - ללא מחויבות רגשית


רומן מזדמן נחשב בדרך כלל למערכת יחסים מינית פיזית בין שני אנשים, ללא ציפייה מאף צד להפיכת מערכת היחסים לרומנטית יותר. רומן מזדמן עונה על צורך פיזי, בדרך כלל שהבוגד לא מרגיש מסופק מינית ממערכת היחסים ה"רשמית" שלו. 
 
בסוג זה של רומן, סביר להניח שבן הזוג רוצה להישאר במערכת היחסים - מדובר בסיפוק רצון פיזי בלבד. 
רומן הנובע מהתמכרות למין/אהבה/תשומת לב 

רומן יכול להיות סימן להתמכרות למין - בעיה חמורה בפני עצמה. ניתן להתמכר למין ממש כמו שמתמכרים להימורים ולסמים. אם כן, המניע לרומן הוא אימפולסיביות ואובססיה, וכמו בהימורים - המכור אף פעם לא מוצא סיפוק אמיתי לא משנה כמה פעמים (ועם כמה אנשים) הוא בוגד בבן זוג. 

אנשים המכורים למין או לפרשיות מקבלים את אותו "היי" כימי מסטוצים כמו מסמים או אלכוהול - וזה מה שמניע אותם לרדוף אחרי הריגוש הזה ולנהל רומנים מיניים עם מספר פרטנרים. כשהם לא בשליטה על הבעיה שלהם, מכורים למין יבגדו עד שיתפסו ו / או ייאלצו לפנות לטיפול.

 

רומן במרחב הדיגיטלי


ניתן לקיים רומן גם במרחב הסייבר - דרך אפליקציות הכרויות, ברשתות חברתיות ואפליקציות מסרונים כאלו ואחרות - למרות שיש כאלו (אהמ, בדרך כלל אלו שמקיימים את הרומנים כאלו) שיצהירו כי "לא מדובר בבגידה, הרי בכלל לא נפגשתי איתם ולא עשינו כלום, זו פנטזיה - כמו לבגוד עם רובוט". 

למרות כל הטענות האלו, אנחנו חושבים שזה יותר מורכב. אמנם, פרטנרים רבים ברומן סייבר לא ייפגשו לעולם - אך הקשר הרגשי והמיני שיכול להתפתח במצבים כאלו לגמרי יכול להשפיע על מערכת יחסים ממוסדת קיימת, לדוגמא, אם הם מתכתבים כל היום.  

 

גיליתי שבן או בת הזוג שלי מנהלים רומן. מה עושים עכשיו? 


ישנם סימני אזהרה מסוימים שעשויים להצביע על כך שבני הזוג שלכם מנהלים רומן - חשאיות, ריח שונה, הימנעות משיחות, שינויים בחיי המין ועוד. 

במידה וגיליתם שבני הזוג שלכם מנהל רומן - זה ממש לא אומר שהנישואים או מערכת היחסים נגמרה. זוגות רבים הצליחו "לצאת" מהמצב הזה בעזרת ייעוץ זוגי במשותף. כמובן, אנו ממליצים על האופציה הזו רק אם יש רגשות משותפים ורצון אמיתי להציל את הקשר - ובמידה ובני הזוג שלכם מתנצלים בכנות. אתם, ורק אתם, תחליטו אם לתת להם צ'אנס נוסף. 

עוד טיפ, מהלב: תנו לעצמכם להחלים, אבל אל תהרסו את הבריאות שלכם. הקשיבו למחשבות ולרגשות שלכם - מבלי לטבוע בתוכן. עשו דברים שנעימים וטובים לכם, כמו ספורט או שופינג מפצה ופגישות עם חברים. אולי אפילו תפנקו את עצמכם בחופשה בחו"ל, לבד, על מנת "לנקות את הראש". תזכירו לעצמכם שתמיד, לא משנה מה קורה, יש לכם את עצמכם. 

ואם אתם מוכנים - אתם תמיד יכולים להכיר מישהו חדש, כזה שלא יפגע בכם. השפע של אתרי ההכרויות היום מציע המון הזדמנויות - אך אנחנו ממליצים על אתר ההכרויות "דייט מי", בו יש מבחר של עשרות אלפי משתמשים פעילים. בדייט מי - בניגוד לאפליקציות הגדולות - תוכלו למצוא בני זוג לכל מטרה - כן, גם אם אתם בצד ההפוך, ומחפשים לברוח קצת מחיי הנישואין. רק שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם. 

 

פורסם על ידי:
אתר הכרויות דייט מי
אתר הכרויות דייט מי אתר ההכרויות המוביל בישראל עם אלפי משתמשים פעילים - הכרויות לכל מטרה, הרשמו בחינם והתחילו ולהכיר עוד היום!
מאמרים נוספים מאותה קטגוריה
איך להצליח באתרי הכרויות

איך להצליח באתרי הכרויות ואפליקציות? הכנו עבורכם את המדריך המלא עם הטיפים הכי פרקטיים שיעזרו לכם, לה

ספיד דייטינג כל מה שרציתם לדעת

רווקים, אבל מתוסכלים ממסע חיפוש הזוגיות? אנחנו לגמרי מבינים אתכם. מציאת בן זוג בימינו יכולה להיות מש

6 רעיונות לדייטים לא שגרתיים

אוף, שוב פעם בר, שוב פעם ריח של סיגריות, מוזיקה רועשת, מלצרים לא נעימים, חשבון מנופח ושטויות שנפלטו

חמים באתר
2

מזל, גרוש/ה, 30

טבריה טבריה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

MROSIA, רווק/ה, 24

נצרים נצרים

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

צגנת, רווק/ה, 28

חיפה חיפה

מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

שחף, רווק/ה, 26

קדימה קדימה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

איתי אשל, רווק/ה, 22

רמת גן רמת גן

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

Asafn, גרוש/ה, 53

נתניה נתניה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

פיירמן, רווק/ה, 23

אשקלון אשקלון

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

Aa1, גרוש/ה, 52

רעננה רעננה

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

ליטל, רווק/ה, 31

ירושלים ירושלים

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

merian, רווק/ה, 38

תל אביב-יפו תל אביב-יפו

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

ראובן, גרוש/ה, 28

נתיבות נתיבות

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

אסתי, גרוש/ה, 48

מודיעין מודיעין

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

מירבי, גרוש/ה, 28

בית שמש בית שמש

מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

הדס, רווק/ה, 23

בני ברק בני ברק

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

2

אמה, רווק/ה, 19

הוד השרון הוד השרון

לא מחובר/ת צפה בפרופיל המלא >

נרשמים בקלות ומתחילים להכיר     הצטרפות בחינם